“Kluczowym zasobem we współczesnych organizacjach są nie ludzie,
lecz JAKOŚĆ RELACJI oraz ZAUFANIE pomiędzy ludźmi.
Zaufanie buduje ZAANGAŻOWANIE”
– Steven M.R. Covey

Studium Komunikacji w Biznesie w oparciu o Porozumienie bez Przemocy

Studium Komunikacji w Biznesie
w oparciu o Porozumienie bez Przemocy  

To dedykowany program dla twojej organizacji. Obejmuje 6 dwudniowych modułów (84 godziny), rozłożonych na 8-10 miesięcy pracy, prowadzonych przez doświadczonych trenerów i trenerki Porozumienia bez Przemocy. Łącząc teorię z jej praktycznym zastosowaniem, program pozwala na zmianę stylu komunikowania się w organizacji, co przekłada się na tworzenie pozytywnych i konstruktywnych relacji biznesowych. Program oferujemy w dwóch wariantach: podstawowym i rozszerzonym, który dodatkowo zakłada wypracowanie strategii zespołowej, indywidualną opiekę nad uczestnikami. oraz follow upy Jednocześnie jesteśmy otwarci na twoje preferencje i pytania - z radością wysłuchamy, co jest potrzebne w twojej firmie lub zespole i zindywidualizujemy program by był uszyty na miarę. Zapraszamy.

Dlaczego Porozumienie bez Przemocy (NVC)?

NVC to podejście do komunikacji, stworzone przez Marshalla B. Rosenberga, charyzmatycznego amerykańskiego psychologa, mediatora, autora i trenera. Dzięki spojrzeniu na relacje przez pryzmat potrzeb, NVC wspiera zaufanie, szacunek i współpracę w organizacjach. NVC to nie tylko filozofia, lecz także konkretne narzędzia i praktyki, które pomagają zmienić środowisko pracy w miejsce, gdzie ludzie mogą dawać z siebie to, co najlepsze. Wpływ NVC wykracza poza to, co dają konwencjonalne narzędzia zarządzania ludźmi. NVC zwiększa samodzielność i osobistą odpowiedzialność pracowników, wspierając jednocześnie współpracę w zespole.

Korzyści dla organizacji

Korzyści wynikające ze stosowania Porozumienia bez Przemocy dla organizacji i poszczególnych pracowników obejmują między innymi:

  • trwałą poprawę relacji i komunikacji na poziomie organizacyjnym,
  • usprawnienie współpracy pomiędzy działami w organizacji, co przekłada się na zwiększenie efektywności i mierzalne wyniki,
  • rozwój umiejętności konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, co prowadzi do szybszego znajdowania rozwiązań, z uwzględnieniem potrzeb całej organizacji,
  • zwiększenie świadomości tego, w jaki sposób budować współpracę, unikać niepotrzebnych konfliktów czy cichej urazy,
  • poprawę atmosfery w miejscu pracy, co przekłada się na wyższą motywację, zaangażowanie i produktywność.
6 zjazdów

Program Studium Komunikacji w Biznesie obejmuje 6 zjazdów dwudniowych w ciągu roku, które prowadzone będą metodą warsztatową z elementami teoretycznymi.

Kompleksowy program

Zakłada zapoznanie z NVC oraz integrowanie wiedzy, praktyki i doświadczeń.

Certyfikat ukończenia

Ukończenie programu zostanie poświadczone certyfikatem ukończenia Studium Komunikacji w Biznesie.

Studium Komunikacji w Biznesie przeznaczone jest dla:

  • liderów i zespołów
  • menedżerów
  • koordynatorów projektów i Scrum masterów (Agile)
  • właścicieli firm
  • pracowników działów HR
  • trenerów biznesu, którzy chcą rozwinąć swoje umiejętności

 Korzyści dla uczestników:

  • krok po kroku poznają podstawy NVC, co zwiększy ich umiejętności komunikacyjne oraz samoświadomość,
  • pogłębią swoje umiejętności zarządzania ludźmi, by być bardziej skutecznymi w rozwijaniu potencjału i motywacji swoich zespołów, dbając jednocześnie o wyniki,
  • wzmocnią swoje relacje zawodowe i uzyskają umiejętności prowadzące do zawierania umów, które działają dla wszystkich,
  • zyskają umiejętność rozwiązywania konfliktów, w sposób zwiększający motywację i poczucie odpowiedzialności u wszystkich zaangażowanych,
  • nauczą się reagować na trudne sytuacje w zgodzie ze swoimi wartościami oraz zwiększą swoją odporność na wyzwania,
  • nauczą się jak troszczyć się o swoje potrzeby, z uwzględnieniem tego, co ważne dla innych,
  • bez względu na stanowisko w organizacji – nauczą się jak pozytywnie wpływać na kulturę organizacyjną i zaangażowanie swoich współpracowników. 

Program

I MODUŁ
Wprowadzenie do NVC w biznesie
  • Podstawowe narzędzia i założenia NVC
  • Słowa mają znaczenie - o wpływie słów na komunikację oraz o dostosowaniu języka do okoliczności i ludzi, z którymi rozmawiamy
  • Pułapki komunikacji w biznesie
  • Praktyczne elementy teoretyczne połączone z ćwiczeniami

Prowadząca: Marta Kułaga

II MODUŁ
Zarządzanie sobą w kontekście biznesowym
  • Zrozumienie złości i tego jak może nam służyć, wspierając kontakt i osiąganie wyników biznesowych
  • Poznanie mocy sprzyjających przekonań i ich wpływu na atmosferę i wyniki pracy
  • Zrozumienie wpływu ograniczających przekonań na to jak myślimy i działamy
  • Nazwanie i transformacja ograniczających przekonań, aby zwiększyć kreatywność i elastyczność w sytuacjach, które stanowią wyzwanie

Prowadząca: Marta Kułaga

III MODUŁ
Komunikacja i współpraca w zespole
  • Efektywne rozmowy - prowadzące do wzajemnego zrozumienia i mierzalnych wyników
  • Dawanie i otrzymywanie informacji zwrotnej, która buduje zaangażowanie i motywację
  • Reagowanie na feedback, który trudno jest usłyszeć, z miejsca wyboru opartego na wartościach, a nie reakcji wynikającej z lęku
  • Świętowanie sukcesów i uczenie się na błędach

Prowadząca: Marta Kułaga

IV MODUŁ
Rozwiązywanie konfliktów i mediacje
  • Rozumienie dynamiki konfliktu
  • Postrzeganie konfliktu jako szansy na kreatywne rozwiązanie sytuacji z korzyścią dla wszystkich zaangażowanych
  • Przechodzenie od konfliktu do współpracy w 5 krokach
  • Praktykowanie rozwiązywania konfliktów w formalny oraz nieformalny sposób
  • Konflikt z perspektywy dwóch osób oraz konflikt grupowy

Prowadząca: Marta Kułaga

V MODUŁ
Przywództwo oparte na współpracy
  • Zwiększanie swojego wpływu i przywództwo oparte na współpracy – bez względu na pozycję w organizacji
  • Tworzenie efektywnych struktur podejmowania decyzji, które pozwalają na uwzględnienie wkładu wszystkich członków zespołu
  • Wspieranie umiejętności przywódczych członków zespołu i tworzenie warunków do brania pełnej odpowiedzialności za siebie
  • Przywództwo, w którym motywacja i skuteczność działania pracowników nie muszą zależeć od lidera, lecz są wspierane przez samą strukturę organizacyjną

Prowadząca: Marta Kułaga

VI MODUŁ
Coaching NVC w biznesie
  • Zwiększanie zaangażowania pracowników poprzez przechodzenie od zarządzania do coachingu, co przekłada się zarówno na poprawę wyników, jak i relacji wewnątrz zespołu
  • Słuchanie i wyłapywanie tego, co nie zostało powiedziane
  • Zadawanie pytań wzmacniających, które mają moc transformowania efektów rozmów
  • Bycie katalizatorem zmiany, poprzez wspieranie innych w przekraczaniu starych nawyków i wzorców komunikowania się lub działania
  • Wspieranie zespołu w ustalaniu i osiąganiu ambitnych celów

Prowadząca: Marta Kułaga

Informacje praktyczne

Miejsce szkolenia 

STREFA NVC
ul. M. Konopnickiej 7/1
80-240 Gdańsk

lub w siedzibie firmy

Czas

9.00.00-17.00 (z godzinną przerwą na lunch)

Cena

  • wariant podstawowy: 7900 (+23% vat) za jedną osobę (12 dni szkoleniowych), przy minimum 10 uczestnikach
  • wariant rozszerzony: 9900 (+23% vat) za jedną osobę (12 dni szkoleniowych), przy minimum 10 uczestnikac

Dane do przelewu

Dominika Jasińska
PKO BP 13 1020 1811 0000 0302 0425 7424
z dopiskiem "Studium Biznesu"

Dodatkowe informacje

Istnieje możliwość przeprowadzenia Studium w języku angielskim. Skontaktuj się z nami by dowiedzieć się więcej.

O prowadzącej

Marta Kułaga Strefa NVC

Marta Kułaga
Certyfikowana trenerka Porozumienia bez Przemocy
, coach, mediatorka

Marzę o świecie, w którym każdy może odnaleźć swoje miejsce pełne sensu, znaczenia, radości i spełnienia. Wierzę, że to miękkie kompetencje społeczne decydują o możliwości wykorzystania posiadanego potencjału wiedzy i inteligencji, a współpraca przynosi efekt synergii i wzbogaca każdego z uczestników. Dynamiczny świat, który postrzegam jako pozbawiony pewników i dogmatów, stwarza zarówno wyzwania, jak i możliwości wzięcia odpowiedzialności za kształt i sens własnego życia – zarówno zawodowego – jak i osobistego. To przekonanie kieruje mnie do tworzenia miejsc współpracy i wspólnoty. Od 2000 roku prowadzę Niepubliczne Przedszkole i Żłobek Krasnal w Krakowie, aktywnie działając na rzecz wprowadzania jakości empatii w edukację, budowania społeczności i relacji opartych na szacunku i zrozumieniu pomiędzy dziećmi, nauczycielami i rodzicami. Od 2016 współtworzę firmę Leance, która ma ambicję tworzyć środowisko pracy oparte na paradygmacie współpracy, współdecydowania i współodpowiedzialności. Wierzę, że zmiana środowiska pracy na takie, w którym doświadczamy radości i spełnienia jest możliwa. Aktywnie współtworzę krakowską i ogólnopolską społeczność NVC, doświadczając inspiracji i radości z kontaktów z ludźmi o podobnym systemie wartości. Współpracuję z firmami we wdrażaniu Porozumienia bez Przemocy, które ma na celu poprawę efektywności komunikacji, budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku oraz polepszanie współpracy w zespołach. Wprowadzam kulturę feedbacku opartą na dialogu, która w dłuższej perspektywie może zaowocować zmianą kultury organizacji. Jestem Certyfikowaną trenerką Porozumienia bez Przemocy (www.cnvc.org), coacherką (2013-2014 Szkoła Profesjonalnego Coachingu, 2015 Coaching oparty na Potrzebach), absolwentką Szkoły Trenerów Komunikacji opartej na Empatii (2010 – 2013), mediatorką (2016-2017 Kurs mediacji). Swoją świadomość i warsztat trenerski nieustannie pogłębiam dzięki uczestnictwu w warsztatach z wieloma trenerami: Miki Kashtan, Sarah Peyton, Shona Cameron, Pernille Plantener, Liv Larsson, Kay Rung, Yoram Mozenson, Frank and Gundi Gaschler.

Koordynator Projektu

Dominika Jasińska
+ 48 502 544 706

Kontakt: studiumbiznesu@strefanvc.pl